سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشاورزی آبیاری و زه کشی - agricultuel Irrigation and drainage

حفاظت دیواره های رودخانه ها در مقابل عوامل هیدرولیک جریان

عوامل هیدرولیکی جریان بخصوص در دیواره های با مواد غیر چسبنده Bnak failure یا مطبق Non cobesive  نقش اساسی را در تخریب و گسیختگی دیواره ها دارند.

افزایش دبی ,  سرعت و تنش برشی جریان باعث فرسایش سطحی دیواره  و آبشکستگی محل پنجه آن می گردد.

افت ناگهانی سطح آب بعد از وقوع سیلاب سبب ایجاد نیروی تراوش و زیر شویی مواد اولیه می شود.

 

حفاظت با ماشین های اسقاطی Automobile boidiess:

در این روش ماشین های اسقاطی به طور تصادفی در کناره و روی دیواره قرار گرفته می شود و با کابلهای سیمی و مقاوم بهم وصل شده و از طریق لنگرگاه سازی در ساحل یا دیواره در موقعیت خود محکم میگردند.با گذشت زمان و رسوب گیری تدریجی و تثبیت گیاهی حفاظ فوق به تدریج تثبیت خواهد شد.

این روش گرچه مسله وجود بی رویه ماشین های اسقاطی را به نحو مطلوبی حل میکند ولی کناار رودخانه نیز شرایط بی منظره ای را پدید خواهد آورد.

 

از پایان نامه روشهای اصلاح مسیر و حفاظت کناره های رود خانه -استاد دکتر محسن محسنی ساروی-دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران(مهندسی منابع طبیعی-مرتع و آبخیز داری)-در   56 صفحه .  نوشته شده توسط محمد آروین-مدیریت وب لاگ کشاورز تنها).در تاریخ 1386/2/9  ساعت 10 صبح.  

این مطلب نیز همچون بیشتر دیگر مطالب وب لاگ کشاورز تنها از کتب کشاورزی.جزوات درسی.جزوات کاربردی. جمع آوری و نوشته شده است و برای وارد کردن این مطالب از جزوات و کتاب ها به اینترنت زحماتی کشیده می شود پس لطفا برای استفاده از این مطالب  در سایت یا وب لاگ خود منبع را ذکر کنید. با تشکر کشاورز تنها.

استفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع می باشد.

www.alonefarmerstore.blogfa.com : منبع


ارسال شده در توسط آبیار