سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشاورزی آبیاری و زه کشی - agricultuel Irrigation and drainage

آموزش نرم افزار(ILWIS) _راهنمای سیستم اطلاعات جامع زمین و آب

The Integrated Land and Water Information System

نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیائی ILWIS  که مخفف سیستم اطلاعات جامع آب و زمین (Integrated Land and Water Information System) می باشد  توسط ITC هلند ارائه شده است. نسخه های اولیه آن تحت DOS ارائه گردید، ولی نسخه های 1 به بعد آن تحت ویندوز موجود می باشند. جدیدترین ورژن این نرم افزار 3.3 است.

غالب عملکردهای ILWIS بر پایه رستر استوار است ولی ورود و مدیریت اطلاعات به صورت برداری می باشد.  قابلیت پردازش تصویر و قدرت تبادل اطلاعات آن با سایر نرم افزارهای سیستم اطلاعات جغرافیائی قابل قبولی دارد. ILWIS نرم افزاری قدرتمند در زمینه آنالیز داده های زمینی و جغرافیایی میباشد.این نرم افزار  قابلیت وارد Import  و خارج Export کردن انواع لایه های اطلاعاتی ،عمل رقومی کردن لایه ها ،ویرایش Editing ، تجزیه و تحلیل های آماری داده ها و لایه ها و ... را دارا میباشد.از عملیات های مهمی که میتوان با استفاده از نرم افزار الویس انجام داد شامل ورود و خروج انواع داده ها و لایه ها.طراحی و مدیریت نقشه های رستری و وکتوری (خطی) ژئورفرنس کردن ، آنالیز داده های مکانی ، طراحی سه بعدی ،تهیه نقشه ارتفاعی  DEM است.  

 

این نرم افزار به دلیل قابلیت بالای تحلیل های سنجش از دور و استفاده راحت از آن ، یکی از نرم افزار های مورد علاقه زمین شناسان است. همچنین دارای قابلیت افزایش کارایی و عملکرد ها از طریق نوشتن اسکریپت می باشد که کاربر م یتواند حتی بدون دانش اولیه در زمینه  برنامه نویسی  و با کمی تامل و استفاده از بخش کمکی Help نرم افزار این کار را  به نحو احسن انجام دهد.

آموزش نرم افزار ILWIS را از لینک زیر می توانید به صورت کتاب الکترونیک e-book با حجم 1.35 مگابایت دریافت کنید ، فایل به صورت فشرده در قالب .rar است و با نرم فزار Winrar می توانید آنرا از حال فشرده خارج کنید :

 

بارگذاری کتاب آموزش ILWIS 

 

منبع : vahidvaka.blogfa.com


ارسال شده در توسط آبیار